RAPORT IMPLEMENTARE PROIECT CNFIS-FDI-2020-0121

CU TITLUL STUDENT LA UBC! ACCES LA EDUCAȚIE PENTRU ELEVII DIN MEDIILE DEFAVORIZATE(STUD-UBC)

OS1: A1.Student pentru 3 zile la UBc organizată, în perioada 20-22.11.2020, pe platforma Zoom. Elevi din 3 licee partenere au interacţionat cu studenţii pentru a cunoaște mai bine activitățile din cadrul Asociației Liga Studențească (LS). Pe 21.11.2020, elevii au participat la evenimentul  „StudTalks”, unde au fost invitate personalități de renume din Bacău, care le-au vorbit elevilor despre cunoașterea abilităților personale, implicarea în activitățile de voluntariat, depășirea obstacolelor și învățarea continuă. În ultima zi, elevii au realizat propuneri de proiecte în cadrul concursului  „Viitor student la UBc! Evenimentul tău pentru LS!”. Juriul, format din studenții de la LS, a selectat cele mai inovative idei, oferind trei premii și o mențiune.

A2.Ziua porților deschise a avut loc, în 23.10.2020, pe platforma Google Classrom. Elevii participanți au primit informații de la membrii echipei și cei 5 studenți implicați în proiect privind posibilitățile de formare la UBc, prin oferta educațională a celor 5 facultăți. S-au aplicate 2 chestionare: unul de interese profesionale  și al doilea de evaluare a așteptărilor și nevoilor raportat la viața de  student.

OS2: A3.Caravana Admiterii organizată online, în perioada 5-10.06.2020, prin 3 întâlniri între reprezentanți și studenți UBc cu elevi ai liceelor selectate în vederea prezentării ofertei educaționale, a oportunităților și beneficiilor vieții de student, a burselor de studii oferite de UBc, prin programele de mobilități ERASMUS.

OS3: A4.Student 2020 Au fost implementate campanii în mediul online, în perioada mai-septembrie 2020, pe Facebook și Instagram. Au fost targetate persoane, între 17-23 ani, pentru Bacău, Neamț, Vrancea și Republica Moldova. Pentru campania din mediul rural au fost targetate, între 18 - 20 ani, din Sascut, Roznov, Bicaz. A5.  Realizarea site-ului proiectului http://stud-ubc.ub.ro/ și a unor grupuri de comunicare online pentru realizarea activităților, utilizând tehnologii de tip Zoom, Google Classroom.

OS4: A6.Admiterea 2020 Studenții implicați în proiect au asigurat asistență pentru înscrierea la UBc și au răspuns întrebărilor pe chat, pagina de Facebook a UBc/LS și prin intermediul unei linii telefonice puse la dispoziție. A fost modernizată o sală destinată activităților extracurriculare realizate de LS. A7.Workshop-uri Consiliere: 3 seminarii online, pe Google meet, în perioada 29.10÷5.11.2020, cu tema-„E șansa mea să fiu student!” pentru elevii  de la Liceul Tehnologic „Jacques M. Elias” Sascut–34 participanți, Liceul 1„Gheorghe Ruset Roznovanu” Roznov–26 participanți și Liceul „Carol I” Bicaz–34 participanți. S-au prezentat modalitățile eficiente și practice de căutare a programului de studii, față de care elevii manifestă interes, s-au făcut referiri la importanța corelării intereselor cu elementele aptitudinale astfel  încât  să nu existe  discrepanțe  semnificative între așteptările elevilor și oferta educațională a universităților, inclusiv importanța explorării orarelor specifice diferitelor programelor de studii astfel încât adaptarea la viitoarea viață de student să fie mult mai facilă.

A8.Conferinţa de închidere a proiectului, desfășurată online, pe Zoom, în 4.12.2020. Au fost prezentate rezultatele obținute, activitățile realizate și experiențele elevilor și studenților din proiect.  Au participat 90 persoane din echipa proiectului, studenţi, elevi și profesori din învățământul preuniversitar.

A9. Diseminarea activităților specifice proiectului s-a realizat pe tot parcursul derulării proiectului prin articole și materiale video în mass-media, postări web și pe rețelele sociale, articole științifice.

A10. Managementul proiectului s-a realizat prin întâlniri periodice ale echipei de management cu experţii desemnaţi pentru implementarea activităţilor, pe e-mail.

Indicatori asumați și realizați/activități asociate:

OS1:(A1) 40 elevi participanți, 5 studenți implicați; 3 premii și o mențiune;(A2) 118 participanți; 2 chestionare aplicate (1-108 respondenți; 2-102 respondenți); OS2: (A3) 3 întâlniri de promovare pentru 3 licee din BC și NT;150 elevi informați, 5 studenți participanți la acțiune, 3 parteneriate încheiate; o bază de date, materiale de promovare: 200 flyere admitere; 200 mape de promovare, 200 block notes, 200 stick-uri, 500 pixuri, 200 tricouri, 200 șepci, 200 saci de fâș;

OS3:(A4) 2 campanii de comunicare și informare  în mediul online: prima de teasing, revealing, call to action, a doua de creștere a vizibilității și call to action; Video Flux Facebook, 30-40 secunde, Instastory; 8620800 de afișări pentru tineri de 18-20  ani, din care 443525 de afișări pentru cei din medii defavorizate BC și NT;  un raport al activității; (A5) site proiect + 2 grupuri de comunicare online OS4:(A6) 5 studenți implicați în organizarea admiterii; o sală modernizată cu aparatură și mobilier (A7) 3 seminarii cu 94 elevi; (A8) 1 conferință de închidere, 90 participanți; (A9) 2 comunicate de presă; 4 articole de presă; 3 articole științifice; 4 roll-upuri; 200 flyere proiect; (A10) 4 minute a activitățiilor (A1+A2; A3; A7; A8) și 1 raport (A4).

 

Toate obiectivele prevăzute în cadrul proiectului au fost îndeplinite.

Raportul în format pdf este accesibil aici