|
Activități: A1. Student pentru 3 zile la UBc, activitate organizată în colaborare cu Liga Studențească, la care vor participa, în special, elevi proveniți din medii defavorizate (online). Pe parcursul celor 3 zile, 20 elevi participanți vor interacționa cu studenții și cadrele didactice din UBc, vor asista online la cursuri, laboratoarele și la activitățile extra-curriculare alături de Liga studențească. Organizarea workshop-ului „STUDTALKS”- scopul activităţii este de a spirijini dezvoltarea personală și profesională a tinerilor prin discursuri și prezentări realizate de absolvenți ai UBc și persoane care au dobândit o experiență demnă de a fi împărtășită în domenii prioritare. A2. Ziua Porților Deschise, activitate organizată în colaborare cu Departamentul de Consiliere Profesională (DCP). Participanții la acest eveniment vor avea ocazia de a lua contact cu mediul academic, fiind informați în detaliu despre posibilitățile de formare în cadrul celor cinci facultăți, prin organizarea unei sesiuni live. Consilierii DCP vor oferi informații și consiliere în vederea orientării profesionale și vor aplica 2 chestionare: un chestionar de interese profesionale și un chestionar care să evalueze așteptările și nevoile viitorilor studenți raportat la viața de student. Prin aceste activități se urmărește obținerea unui feed-back din partea tinerilor cu privire la interesul acestora pentru anumite programe de studii din oferta universității. A3. Caravana Admiterii organizată pentru 3 licee din județele Bacău și Neamț situate în medii defavorizate, are ca scop promovarea în rândul liceenilor, a oportunităților de dezvoltare profesională și personală oferite de către UBc prin informarea unui număr de 150 elevi. Activitatea constă în 3 întâlniri ale reprezentanților UBc (inclusiv studenți, în mediul online) cu elevi ai liceelor selectate în vederea prezentării ofertei educaționale, a oportunităților și beneficiilor vieții de student, a burselor de studiu oferite de UBc, prin programele de mobilități ERASMUS. Vor fi distribuite materiale de promovare a proiectului. Implicarea Ligii studențești a UBc (5 studenți UBc vor face parte din echipa de implementare a proiectului). Prin această activitate se urmărește încheierea a 3 acorduri de parteneriat cu liceele selectate, precum și crearea unei baze de date cu adresele de contact ale liceenilor în vederea diseminării informațiilor de interes referitoare la admiterea la programele de studii din cadrul UBc. A4. Student 2020. Activitatea vizează implementarea unei campanii în mediul online pentru informarea tinerilor, inclusiv cei care provin din medii defavorizate asupra oportunităților oferite de UBc pe perioada studiilor universitare; Prin intermediul unei firme de marketing educațional se vor realiza două campanii de comunicare în mediul online în vederea informării elevilor (Video Flux Facebook, postări Instagram). A5. Realizarea site-ului proiectului și a unui grup de comunicare on line utilizând tehnologii online pentru informarea și promovarea activităților. A6. Admiterea 2020 Activitatea constă în sprijin și îndrumare pentru elevii care se înscriu la UBc și care provin din medii defavorizate. Studenții implicați în proiect vor asigura asistență pentru realizarea dosarului de înscriere online și vor răspunde întrebărilor prin intermediul unei linii telefonice puse la dispoziție. Dotarea unei săli destinată activităților de îndrumare a candidaților și a activităților extracurriculare realizate de Liga studențească. A7. Organizarea a 3 seminarii de orientare profesională online, cu tema „E șansa mea să fiu student!”, în vederea îndrumării elevilor din anii terminali, din mediul rural și din orașe mici către învățământul superior. Activitățile vor fi organizate de către reprezentanții DCP împreună cu studenții, în cele 3 licee selectate. Seminariile vizează interacțiunea cu elevii, în vederea informării acestora cu privire la oportunitățile de formare și acces pe piața muncii oferite de continuarea studiilor, precum și sprijinirea în alegerea unui domeniu de studiu potrivit intereselor personale. A8. Conferinţa de închidere a proiectului. Activitatea va fi organizată de către echipa proiectului, având ca invitaţi studenţi, elevi, profesori din învățământul preuniversitar, cadre didactice universitare, mass-media. Conferinţa finală va fi promovată printr-un comunicat de presă, distribuire de materiale de promovare a proiectului şi printr-un articol publicat în presă. A9. Diseminarea activităților specifice proiectului se va realiza pe tot parcursul derulării proiectului prin articole în mass-media, postări web și pe rețelele sociale. De asemenea, se va promova proiectul la postul Academic TV al universităţii, în mass-media, prin publicarea unui anunţ pe site-ul UBc şi un articol științific. A10. Managementul proiectului. Activitatea constă în întâlniri periodice ale echipei de management cu experţii desemnaţi pentru implementarea, gestionarea și evaluarea modului de realizare a activităţilor. Va fi monitorizat și evaluat gradul de îndeplinire a indicatorilor. Pentru toate activitățile din cadrul proiectului se va lua în calcul posibilitatea realizării lor în mediul online, utilizând tehnologiile de comunicare online. |
